Archive for September 15th, 2021

feet, thighs, buttocks, back, arms, shoulder & head

15 September 2021

twitter: @eugenio_fouz

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-@Instagram-

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Walking fast for about 50 minutes everyday.

Choose a free hour in your daily schedule. 

Be firm. Do not fail. Follow your lonely walk. Discipline yourself!

Walk briskly. Be self-conscious. You are your body in movement. Your feet touch the ground. Feel your thighs and buttocks. Balance your arms. Remember the straight position of your back. Shoulders relaxed & your head crowded with birds. Take your time. Enjoy!

E. Fouz.-13.09.2021

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Power Walking: The Whys and Hows of a Life-Changing Exercise Technique

Rebecca Joy, April 2019

-via Healthline.com-

‘Power walking is an exercise technique that emphasizes speed and arm motion as a means of increasing health benefits.Done correctly, regular power walking is good for your cardiovascular health, joint health, and emotional well-being.

Power walking 101: Here’s how you do it
Good power walking technique is essential if you want to maximize benefits and prevent injuries. Here are some good guidelines to follow:

Watch your posture

Keep your eyes forward, shoulders back, and head upright. Pull your belly button in toward your spine to engage your core muscles. If you find yourself slumping forward, take a moment to correct your body position. If you notice you’re holding tension in your shoulders and neck, relax and release them. Good posture will help you maintain speed and will help protect you from injury.’

(…)

https://www.healthline.com/health/exercise-fitness/power-walking#tips

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Qué es mejor para la salud: ¿Caminar o correr? ¿Realmente sirven las apps para mejorar el rendimiento?

07-05-2021 Pareja haciendo ejercicio en un parque

Alternativa al running
El que no corre…camina: qué es el power walking y cuáles son sus ventajas

Clarín.com; 10/01/2019

‘Caminar a ritmo rápido, sostenido y vigoroso con la postura adecuada puede ser una opción atractiva para quienes no les gusta correr. La técnica y sus beneficios.El power walking es menos exigente a nivel físico que correr y, al ser de bajo impacto, las articulaciones sufren un desgaste menor.Los miran dar una y otra y otra vuelta a la plaza, sudar a velocidad sobre la cinta y no los comprenden, no entienden cómo pueden disfrutar de lo que para ellos sería un sacrificio imposible, una meta inalcanzable. Para quienes -por el motivo que sea- el running no es una opción, caminar a paso ligero y con la técnica adecuada, tal la propuesta del power walking, puede resultar tentador y sumamente ventajoso.’

(…)

https://www.clarin.com/buena-vida/corre-camina-power-walking-ventajas_0_lncVx0cCE.html

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@YouTube vídeo, 1:54 mins.

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2 women walk

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